anders leren kijken, luisteren, doen…
Ik kreeg de opdracht een nieuw logo te maken voor een bedrijf wat dit als slogan heeft. Natuurlijk was de slogan niet op mij als opdrachtnemer gericht, maar het kietelde mij wel. Ook in een ontwerpproces is het zaak om alles om te kunnen draaien en van een andere kant te bezien.
De opdrachtgever was BM-empowerment. Een bedrijf gericht op training en coaching met ruime ervaring binnen het onderwijsveld. De eerste stap was het tegen het licht houden van de bedrijfsnaam die tot dan toe gebruikt was. De gedachte erachter was goed, maar stond wat te ver af van het echte werk. BM-empowerment werd daarom Baaij Melis training en coaching. Dat is tamelijk ‘gewoon’, maar des te herkenbaarder.
De belangrijkste aspecten die een plek kregen binnen het logo en de algehele huisstijl, waren sprekend kleurgebruik, een speels karakter en een professionele maar vriendelijke uitstraling. Met de drie vormen die in het logo een plek gekregen hebben, kan je een spel spelen als een soort tangram. Zo kan het anders kijken, luisteren en doen, zelfs met de elementen van het logo tot een oefening worden.