Skip to content
Mockup van een MacBook met de nieuwe website van ConTest

Doelen stellen

Als sporter stel je altijd doelen. Je wilt bijvoorbeeld in een bepaalde periode ‘goed zijn’, je wilt een wedstrijd winnen of je hebt jezelf ingeschreven voor een mooie uitdaging. ConTest neemt testen af bij sporters, waarmee ze belangrijke data krijgen op weg naar hun doel. Vorig jaar stelde ConTest zichzélf echter een doel: ‘een stevige face lift voor de website’. Studio Beeldwerken speelde hierin een belangrijke rol.

In gesprek met ConTest bleek dat het proces van inschrijven voor een test, veel telefonisch contact opleverde, waarmee onnodig veel tijd gemoeid was. Hier lag dan ook de uitdaging voor de nieuwe website. Omdat een facelift een relatief makkelijk haalbaar doel was, legden we de lat hoger. De nieuwe website zou zorg dragen voor meer online inschrijvingen en tegelijkertijd het telefoonverkeer doen afnemen.

Van oud naar nieuw

De oude website van ConTest liet informatie zien over de verschillende testen en gaf veel achtergrondinformatie over de wetenschap daarachter. Het inschrijven voor een test kon door een algemeen contactformulier in te vullen. Het zwaartepunt lag overduidelijk bij het delen van kennis, wat pleitte voor de kwaliteit van de verschillende tests.

Afbeelding van de nieuwe ConTest website
Screenshot van de oude ConTest website

De nieuwe website is zo georganiseerd dat het kiezen voor een test en het maken van een afspraak hoofdzaak is. De kennis is niet van de website verdwenen, maar meer naar de achtergrond geschoven. Een geïnteresseerde bezoeker of bestaande klant, kan nog altijd veel informatie vinden, maar het delen hiervan is niet langer het hoofddoel.

Resultaten

Na een half jaar met de nieuwe website online te zijn, kan ConTest de balans opmaken. Doelen waren de facelift, het telefoonverkeer en de online inschrijvingen. Op alle drie de punten is de score zonder twijfel goed. De website heeft haar facelift gehad. De online inschrijvingen zijn toegenomen tot circa 60-65% van het totaal waardoor het telefoonverkeer significant is afgenomen.

Het eindproduct is een samenwerking van drie partijen. ConTest heeft de inhoud van de website ter hand genomen. Het schrijven van tekst/maken van content voor de nieuwe pagina’s en het herstructureren van de bestaande pagina’s. De technische totstandkoming van de wordpress website was in handen van andere ConTest partner: Sitestone. De rol van Studio Beeldwerken bestond uit het adviseren voor de nieuwe strategie en het maken van nieuwe layouts voor de verschillende pagina’s.

Wil je ook advies voor je online strategie? Neem contact op en ontdek daarmee ook hoeveel je zelf kunt doen met een goed en slim plan.

Nieuws per categorie

Back To Top