skip to Main Content
Het Oude En Nieuwe Logo Van Studio Beeldwerken Naast Elkaar

Geen bombarie, wel trefzeker

Een ‘rebranding’, de introductie van een nieuw logo, een nieuwe belettering van het wagenpark; het zijn allemaal zaken die een bedrijf aanleiding geven om weer even goed in beeld te zijn.

Afgelopen jaar ging ik zelf door zo’n ‘proces’. Ik verhuisde van Kamerik naar Rhenen en greep die gelegenheid aan mijn bedrijfsnaam te veranderen. Vanaf 2008 zaten mijn initialen in de naam CR-Beeldwerken verwerkt. Eigenlijk heb ik daar altijd een hekel aan gehad en vorig jaar veranderde het daarom in Studio Beeldwerken. Die naamsverandering was een prima aanleiding om ook het logo aan te passen. Het oude beeldmerk had een relatie met fotografie, maar niet echt met vormgeving. Terwijl ik een groeiend aantal klanten heb waarvoor ik de huisstijl en communicatiemateriaal vorm geef. Ik zocht daarom naar een nieuw logo wat de hele lading beter zou dekken.

Het logo van studio beeldwerken met twee varianten

In mijn werk als fotograaf en vormgever ben ik veel bezig met vlakverdeling en lijnen. Het is een plezierig spel voor mij, wat ik wilde verwerken in mijn logo. Ik koos voor het gebruik van basisvormen, het vierkant, de driehoek en de cirkel. Het is gelijk een verwijzing naar het lettertype wat ik gebruik ‘Futura’ van Paul Renner. Ook dit lettertype is in de basis ontworpen vanuit deze drie vormen.

In het proces ontstonden extravagante ontwerpen, opvallende beeldmerken waar mensen op aan konden haken, maar ook op afhaken. Uiteindelijk werd de uiterst minimalistische samenvoeging van de genoemde vormen mijn nieuwe logo. Samen vormen ze het lijnenspel van Studio Beeldwerken, gestoeld op de uitgangspunten van het Bauhaus; niet decoratief, alleen essentiĆ«le elementen, zakelijk. Ik denk dat ik het populair samenvat als ‘Geen bombarie, wel trefzeker’.

Nieuw briefpapier en visitekaartjes voor Studio Beeldwerken
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!