Heeft de onderkant ook iets te bieden?
Verpakkingen ontwerpen blijft altijd een leuke opgave. Negen van de tien keer gaat het ‘gewoon om een doos’, waar iets op moet staan. Dan is het vooral zaak de informatie goed te ordenen en aan te bieden. Goede typografie speelt dan een belangrijke rol. Welke letter kiezen we voor welke informatie, hoe groot moet deze zijn, waar komt het op de doos…
Zo nu en dan zijn er alleen ook verpakkingen die vragen om ‘iets meer’, waar ik bijvoorbeeld een stukje fotografie in kwijt kan, of een beetje tekenkunst. Ook bij dit soort -veelal- consumentenverpakkingen is het heel belangrijk om de juiste informatie op de juiste manier een plek te geven.
De mooiste uitdaging ligt wel in het feit dat een verpakking eigenlijk altijd een object in drie dimensies is. Dat alles moet samenkomen op boven- onder en zijkanten, en alles in zekere zin iets te bieden moet hebben. En heel soms, telt ook de binnenkant nog mee…
Heb je plannen voor de verpakking van je product, of ga je iets helemaal nieuws starten? Studio Beeldwerken denkt graag met je mee!