

Storytelling met één beeld, kan dat?
Eerder al schreef ik dat ik het belangrijk vind om ‘side-projects‘ te hebben. Voor mij zijn het relatief kleine dingen die ik in de marge van mijn tijd doe. Soms stop ik bijvoorbeeld onderweg voor het maken van een foto of maak ik -zoals onlangs- gebruik van een studio-opstelling die ik net heb gebruikt.
Nadat ik een set nieuwe producten voor mijn klant had gefotografeerd, liet ik ook mijn schoen figureren. Lang niet altijd zijn dit soort foto’s blijvertjes. Vaak is het meer ‘spielerei’ en daag ik mijzelf een beetje uit. Mijn schoen werd wel een blijvertje en een foto met een boodschap.
Productfotografie gaat vaak om nieuwe producten. Deze moeten scherp, super strak en schoon zijn, het product moet als het ware van je scherm af springen en nog aantrekkelijker lijken dan het daadwerkelijke is.
Producten die al een leven gehad hebben, vind ik regelmatig juist mooier geworden. Ze vertellen soms meer dan een clean laboratorium shot. Met mijn schoen is dat -wat mij betreft- óók het geval. In een tijd waarin het bij marketing vaak gaat over ‘storytelling’, doe ik dat met één beeld van één schoen. Dit ene beeld vertelt wat mij betreft een prachtig verhaal.